„Historia czerwonego telefonu” - w trosce o bezpieczeństwo seniorów
Łódzcy policjanci prowadzą szereg działań, których celem jest uświadomienie seniorów, co do sposobu popełniania przestępstw metodą „na policjanta”, „na wnuczka”, wobec czego podjęli kolejną inicjatywę w ramach kampanii pn: „Krok po kroku ...do bezpiecznego seniora” dostarczając materiały profilaktyczne do odbiorców będących pensjonariuszami Domów Dziennego Pobytu w Łodzi.
Zespół Profilaktyki Społecznej Wydziału Prewencji KMP w Łodzi w ramach kampanii pn: „Krok po kroku ...do bezpiecznego seniora” stworzył unikatowy, autorski pakiet trzech historii profilaktycznych pod wspólnym tytułem „Historia czerwonego telefonu”. Każda historia stanowi odrębny scenariusz traktujący w swym przekazie sposób działania przestępców posługujących się metodą oszustw „na wnuczka”, „na policjanta”, a tym samym przestrzega przed skutkami wiktymizacji osób starszych. Obecnie funkcjonariusze z zachowaniem reżimu sanitarnego docierają z pakietem do seniorów pozostających pod opieką Domów Dziennego Pobytu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi. Materiały w pierwszej kolejności trafiły do Domu Dziennego Pobytu przy ul. Obywatelskiej 69 w Łodzi.
Przypominamy, aby przestrzegać kilku zasad:
- Policja, nigdy nie dzwoni z informacją o prowadzonej akcji,
- Policja, nigdy nie prosi o przekazanie komuś pieniędzy, przelaniu ich na konto lub pozostawienie w jakimś miejscu,
- Jeśli masz jakąkolwiek wątpliwość, co do danych osoby dzwoniącej np. podającej się za pracownika jakiejś instytucji, członka rodziny, plicjanta, weryfikuj to konsultując się z rodziną, zgłaszając sytuacje Policji,
- Pamiętaj, żeby nie dać się namówić na pozostawienie pieniędzy w jakimś odosobnionym miejscu, nie wyrzucać ich przez okno, nie pozostawiać we wskazanym przez oszusta miejscu,
- Nie udostępniaj kodów, haseł czy danych do naszych kont bankowych.
W załącznikach umieszczonych poniżej (które można pobrać), znajdują się opracowane przez funkcjonariuszy Zespołu Profilaktyki Społecznej KMP w Łodzi słuchowiska profilaktyczne przestrzegające przed oszustwami pod legendą. Przygotowany materiał umieszczony jest w formie opisowej oraz słuchowisk pod wspólnym tytułem „Historia czerwonego telefonu”. Cykl stanowią historie będące scenariuszami opowieści pn: „Jak Radek uratował wakacje?”, „Herbatka u babci Pelagii”, „Wnuczek babci Apolonii” ukazują sposób działania oszustów. Każdy z opracowanych scenariuszy jest unikatowy i przedstawia inną historię. Przygotowany materiał posiada rekomendację Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego w Łodzi. Serdecznie zapraszamy Państwa do skorzystania z przygotowanej oferty profilaktycznej. Życzymy miłego odbioru.
Z pozdrowieniem profilaktycznym
funkcjonariusze Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Łodzi