Program edukacyjny „Międzypokoleniowa kulturalna aktywizacja Łodzian poprzez panele dyskusyjne OKM 1940 w roku 80 rocznicy Zbrodni Katyńskiej"
W październiku na terenie miasta Łodzi zrealizowany został program edukacyjny w oparciu o zadanie „Międzypokoleniowa kulturalna aktywizacja Łodzian poprzez panele dyskusyjne OKM 1940 w roku 80 rocznicy Zbrodni Katyńskiej – obszar V”. Inicjatorem i prowadzącym panele był Prezes Stowarzyszenia „Rodzina Policyjna 1939 r.” w Łodzi Jarosław Olbrychowski wraz z członkami stowarzyszenia oraz rodzinami funkcjonariuszy Policji Państwowej II okręgu łódzkiego zgładzonymi w Zbrodni Katyńskiej.
Zadanie zostało dofinansowane z budżetu Miasta Łodzi. Podmiotami współpracującymi była Komenda Miejska Policji w Łodzi oraz Fundacja Memoria Condita Panele dyskusyjne zostały przeprowadzone w 13 placówkach oświatowych, gdzie ponad 100 uczestników w każdej otrzymało pakiet edukacyjny dotyczący międzypokoleniowej kulturalnej aktywizacji Łodzian w roku 80 rocznicy Zbrodni Katyńskiej wraz z materiałami merytorycznymi dotyczącymi doboru do służby w Komendzie Miejskiej Policji w Łodzi.
Prowadzący uświadamia młodemu pokoleniu znaczenie doświadczenia nabytego w trakcie życia przez bezpośrednich świadków historii, odbudowy niepodległej Ojczyzny i wydarzeń II Wojny Światowej. Przywraca znaczenie Zbrodni Katyńskiej w odniesieniu do trzech miejsc Ostaszkowa – Kalinina – Miednoje w życiu mieszkańców Miasta Łodzi. Uczestnicy wymieniają się poglądami i spostrzeżeniami dotyczącymi międzypokoleniowego współuczestnictwa młodego pokolenia w kultywowaniu postaci Łodzian, mieszkańców miasta okresu międzywojennego i odniesieniu faktu historii poszczególnych rodzin we współczesnym świecie. Zagadnienia przedstawiane przez prowadzącego odzwierciedlają prawdziwą etymologie wydarzeń, które zmieniły postrzeganie świata poprzez tragiczne wydarzenia mające miejsce ponad 80 lat temu.
W kolejnych miesiącach zostaną przeprowadzone panele w 12 placówkach edukacyjnych w formie najprawdopodobniej online z powodu obostrzeń wynikających z pandemii COVID-19 i wprowadzeniu nauki zdalnej w szkołach.